Neden kilo veremiyorum?

Paylaş
 

Kilo almak da dert vermek de dert. Bu sorunların en yorucu olanı ise kilo verememek… Peki ama ne yapmalı ve nasıl kilo vermeli?

Kilo verirken nelere dikkat etmek gerek?

Nasıl beslenmeliyiz?

Uyku düzenimiz nasıl olmalı.

İşte bütün bu soruların cevabı haberimizde gizli…

Düzenli spor yapmanıza ve sağlıklı yiyeceklerle beslenmenize rağmen kilo veremeyebilirsiniz. Ufak tefek hatalar ve ihmaller hedeflediğiniz kiloya giden yolda önünüze engel olarak çıkabilir. İşte kilo verememenizin 25 sebebi.

Düzenli spor yapmanıza ve sağlıklı yiyeceklerle beslenmenize rağmen kilo veremeyebilirsiniz. Ufak tefek hatalar ve ihmaller hedeflediğiniz kiloya giden yolda önünüze engel olarak çıkabilir. İşte kilo verememenizin 25 sebebi.

Yeterli su içmemek
Vücudunuzu nemlendirmenin yanında düzenli olarak su içmek kilo kaybına da yardımcı oluyor. Yemeklerden önce bir bardak su içmek ve bol miktarda su içeren meyve sebze tüketmek daha az yemenizi sağlar. Yapılan araştırmalara göre soğuk su içmek, metabolizmayı hızlandırıyor ve vücudunuzun şekerli içeceklere olan isteğini bastırıyor.

diyet-3

Bütün gıda gruplarından yememek
Bütün gıda gruplarından yeterince tüketmemek, yemeyi kestiğiniz gıdalara daha fazla istek duymanıza ve beslenme yetersizliğine sebep olur. Karbonhidratları tüketmeyi kesmek yerine kepekli tahıllara odaklanmanız daha doğru olur.

Yeteri kadar yürümemek
Günlük 15 dakika tempolu yürüyüş yeterli görünse de size planladığınız kadar kilo kaybı sağlamayabilir. Kilo verebilmek için günde en az 30 dakika tempolu şekilde yürümelisiniz.

Aç karnına egzersiz yapmak
Araştırmalara göre aç karnına egzersiz yapıldığında kalori yakımı yağdan değil, kastan oluyor. Bunu engellemek için spordan önce hafif bir şeyler yemeyi deneyebilirsiniz. Bu şekilde vücudunuzdaki kas kaybını önleyebilir ve spor yaparken daha fazla enerjiye sahip olabilirsiniz.

Sağlıklı yiyecekleri fazla tüketmek
Fındık, avokado, zeytinyağı, bitter çikolata, tam buğday unundan makarna doğal ve sağlıklı besinler olarak görünebilir ama hepsi kalorili. Bu besinleri de diğerleri gibi kontrollü şekilde tüketmelisiniz. Mesela avokadonun size birçok yararı olabilir ancak bir avokadonun kalorisi 200’den fazla.

Spordan sonra fazla atıştırmak
Spor yaptıktan sonra tükettiğiniz atıştırmalıklar kilo vermenizde oldukça önemli bir yere sahip. Normal öğün saatiniz değilse, spordan sonra yiyeceğiniz atıştırmalığın 150 kalori civarında olmasına dikkat edin.

diyet-2

Sadece kardiyo yapmak
Kilo vermek için sadece kardiyo yapmak yeterli değil. Ağırlık çalışmalarının da önemli bir yeri var. Ağırlık çalışarak kaslarınızı güçlendirebilir ve metabolizmanızı hızlandırabilirsiniz. Metabolizma hızınızın artması, daha çok kilo vermeniz anlamına gelecek.

Kararlı olmamak
Uyguladığınız diyet ya da spor programına gönülden bağlı değilseniz, iyi bir sonuç alamazsınız. Uyguladığınız programda mutlaka kararlı olun.

Eğlenceye zaman ayırmamak
Stres vücutta daha fazla yeme isteğine yol açıyor. Bunun önüne geçmek için kendinizi rahatlatmak ve eğlenmek için zaman ayırın. Dans etmek, alışveriş yapmak gibi sizi rahatlatan ve eğlendiren aktiviteler aynı zamanda kilo vermenize de yardımcı olur.

Her akşam dışarıda yemek
Bir restoranda akşam yemeği yemek elbette çok pratik. Ancak iştah açıcı yiyecekler, içecekler, kızartmalar ve tatlılar içeren bir öğün bolca kalori almanıza sebep olur. Eğer dışarıda yemek yemekten vazgeçemiyorsanız, siparişinizi bir arkadaşınızla paylaşabilir ya da salata gibi daha sağlıklı ve düşük kalorili yiyecekler tercih edebilirsiniz.

Ayakta yemek yemek
Buzdolabının ya da mutfak tezgahının önünde durup bir şeyler yemek zamandan kazanç gibi görülebilir, ancak farkında olmadan fazla yemenize sebep olur. Yemek için kendinize zaman ayırmalısınız.

Düşünmeden yemek yemek
Yemeklerinizi televizyon ya da bilgisayar karşısında yemeniz kilo almanıza neden olur. Bunun sebebi beyniniz başka bir şeyle meşgul olduğundan, doygunluk hissini fark etmemeniz.

diyet-1

Kendinize izin vermemek
Diyetinizi ve sporunuzu düzenli olarak yaptığınız sürece ara sıra kendinize sevdiğiniz şeyleri yemek için izin vermelisiniz. Sağlıklı bir diyetin yanında ara sıra birkaç patates kızartması ya da bir parça çikolatalı kek kilo kontrolünüzü etkilemez.

Düşük kalorili tatlıları ve yiyecekleri fazla tüketmek
Düşük kalorili tatlılar ve yiyecekler aldatıcı olabilir. Sizi yeterince tatmin etmedikleri için normal bir tatlıdan daha fazla yemenize sebep olabilirler. Bu yüzden bu ürünleri tüketirken yediğiniz miktara dikkat etmelisiniz.

Yeterince meyve ve sebze yememek
Günde 5-6 porsiyon meyve ve sebze yemek oldukça önemli. Sebze ve meyve yemek kendinizi daha uzun süre tok hissetmenizi sağlayacağından kilo vermenizi de kolaylaştıracak.

Yeteri kadar yememek
“Daha sonra yemek yerim” diyerek kendinizi aç bırakmayın. Bu sadece metabolizmanızın dengesini bozar ve daha fazla yemenize sebep olur. Ara öğünlerinizi ihmal etmezseniz ana öğünlerinizde daha az yiyebilirsiniz.

diyet-4

Partnerinizin yediklerine dikkat etmemesi 
Siz yediklerinize dikkat ederken, partnerinizin dikkat etmemesi kilo verememenizin sebeplerinden biri. Yaptığı tatlıyı ya da dışarıda yemek teklifini reddetmek özellikle kilo vermeye çalıştığınız bir dönemde zorlayıcı olabilir. Bu yüzden partnerinizle konuşup size destek vermesini isteyebilirsiniz.

Yemeğinizi kesmeden yemek
Yemeğinizi küçük parçalar halinde keserek yemenin kilo vermenize etkisi oldukça büyük. Yapılan araştırmalar küçük porsiyonların insanları daha çok tatmin ettiğini gösteriyor. Bu da daha az yemek anlamına geliyor.

Çok bol kıyafetler giymek 
Rahat ve bol kıyafetler kilolarınızı fark etmenizi engeller. Bu durum kilo verme motivasyonunuzu olumsuz yönde etkiler. Vücut hatlarınızı belli eden kıyafetler giyerseniz, fiziğinizin farkında varıp buna göre bir diyet yapabilirsiniz.

Porsiyon kontrolü yapmamak
Diyetlerde tabağınızdaki yemeğin kontrolünü sağlamak çok önemli. Öğünlerinizin miktarını belirlemek ve beyninizin verdiği tokluk sinyallerine kulak vermek kilo vermenizi kolaylaştıracak.

Yeterince uyumamak
Az uyumak istediğiniz seviyede kilo vermenizi engeller ve spor yapmak için de vücudunuz daha fazla enerjiye ihtiyaç duyar. Bu nedenle uyumak çok önemli.

Kahvaltı etmemek
Kahvaltıyı atlamak kilo vermek için güzel bir yol gibi görünebilir ama bu durumda vücudunuz kıtlıkta olduğunu düşünüp yağ yakımını engeller. Düzenli olarak kahvaltı eden insanlar daha fazla kilo kaybederler. Metabolizmanızı hızlandırmak için kahvaltıyı ihmal etmeyin.

Şekerli içecekler tüketmek
Şekerli içeceklerin size hiçbir yararı yok. Aksine kilo vermenizi engeller. Yapılan araştırmalar günde iki şekerli içecek tüketenlerin, içmeyenlere oranla bel ölçüsünün daha büyük olduğunu gösteriyor.

Sosları ve ek malzemeleri fazla kullanmak
Salatalarınıza ya da yediğiniz düşük kalorili ürünlere fazla sos ve ek malzeme eklemek, istediğiniz şekilde kilo verememenize sebep olur. Kullandığınız ek malzemelerin kalorilerine dikkat etmelisiniz.

Yediklerinizin listesini tutmamak
Yediklerinizi not almak, gün içinde aldığınız kaloriyi hesaplamanın en temel yolu. Yediklerinizin bir listesini tutarsanız, kilo vermenizin kolaylaştığını fark edeceksiniz.

  • Site Yorum

Bir yorum bırak