h SICAK ÇAYA LİMON SIKMAK DOĞRU MU | Heykadın
 

SICAK ÇAYA LİMON SIKMAK DOĞRU MU?

Paylaş
 

Merhaba,

Sevgili okurlar,

Her gün tükettiğimiz çay hakkında ne biliyoruz? Biliyorum çok seviyorsunuz ama faydalarını da bilin ve doğru tüketin istedim, buyrun birlikte bakalım;

Türkiye’deki kahve tüketimi çay tüketiminden çok önce başlamış olmasına rağmen, çay tüketimi, kahve tüketimini gerilerde bırakarak öne geçmiştir. Türkiye de çay tüketimi o hale gelmiştir ki, su tüketiminden sonra ilk sıraya yerleşmesi çok uzun sürmemiştir. Dünya da ilk Çinlilerin tekelinde olan çay üretimi, Türkiye’de de 20. yy. başlarında Değerli Ziraat mühendisi Zihni Derin tarafından başlatılmıştır. Toplumumuz da sohbetlerde birleştiricidir, kedere de, sevince de ortaktır.

Evet çok seviyoruz, sabah kalkar kalmaz ilk işimiz çay suyu koymak değil mi?

Bilinçli ve dozunda tüketildiğinde bize neler sağlıyormuş bir bakalım;

Günde, özellikle yemeklerden 1-2 saat sonra şekersiz tüketeceğiniz 3-4 fincan çayın faydaları;

Çalışmalar kanıtlamış ki, odaklanma ve konsantrasyon sorunu çekenler için uyarıcı etki yapıyormuş bu sebepten, çay içenlerin daha uyanık ve dikkatli olduğu da uzmanlar tarafından doğrulanmış.

Çayın içindeki antioksidanlar kötü kolesterol ve kalp krizi riskini de azaltmakta,
her türlü hazımsızlık ve mide ağrısına da deva olmaktadır.

Her ne kadar sıcak bir içecek olsa da yazın sıcak günlerinde iyi bir hararet önleyicidir.

Siyah çayda bulunan fito kimyasallar düzenli tüketildiğinde güçlü kemikleri desteklediği, kemik yoğunluğuna katkı sağladığı, osteoporoz ve artrit riskini azalttığı da uzmanlar tarafından kanıtlanmıştır.

Stres hormonu kortizol seviyesini düşürür.

Sindirime yardımcı olan siyah çay vücuttan idrarında atılmasını sağlar.

L-theanine adı verilen hem yeşil çay, hem de siyah çayda bulunan amino asitlerin, kadınlarda meme
ve over (yumurtalık) kanseri oluşumunu azalttığı tespit edilmiştir. Ayrıca akciğer kanseri gelişimini de azaltabilir.

İçinde bol miktarda flovan atar damar ve toplardamar yüzeylerinin pürüzsüz kalmasını sağlar.

Günde tüketeceğiniz 3-4 bardak çayın %21 oranında felç riskini ve kardivasküler sorunlarını azalttığını ve damar tıkanıklıklarını önlediğini biliyor muydunuz?

Hollandalı bilim adamları kalp krizi riskini azalttığını saptamıştır.

Hintli bilim adamları ise katarak sorununu önlediği görüşündeler.

Amerikalı bilim adamları ise DNA ları koruduğu yönünde görüş bildirmişlerdir.

Demini iyice almış koyu çay tannis sebebiyle bağırsak problemlerini (İshal) iyileştirir.

Çayın içinde K vitamini, C vitamini, magnezyum, manganez, ve potasyum barındırmaktadır. Ayrıca
İçerisin de sodyum, protein ve karbonhidrat barındırmaktadır.

Çay acımaya başladığında demin posasını süzdükten sonra, soğuk olarak yapacağınız gargara ağrıyan boğazınızdaki acıyı alacaktır.

Kanlanan ve ağırlaşmış göz kapaklarımız için yapacağımız göz maskesi gözlerimizi rahatlatacaktır.

Banyo malzemesi olarak ise kullanıldığında bizi sakinleştirecektir.

Çayın etkisi ise tamamen demlenme süresine ve şekline bağlıdır, çayımızı ne kadar doğru demliyoruz acaba!!!

Çayın yapraklarında çabuk çözünen kafein bulunmaktadır. Çok kısa süre (2 dk gibi) demlenirse uyarıcı etki yapar.

Demlenme süresi 5 dakikadan daha uzun olursa adrenalize olan kafeini bağlayan tannik asitler açığa çıkar ve sakinleştirici özellik kazanır.

Tabi ki de tükettiğimiz her şey de olduğu gibi Siyah çayın da doğru tüketilmediğinde zararları olabiliyor!!!
En lezzetli çayların 20 dk lık demleme süresinden sonra elde edildiği, aromasının daha uzun süre muhafaza edilebilmesi için demliğin ağzının güzel kapanması gerektiği ve çayın bardaklara yüksekten dökülerek suyun demlenirken kaybettiği oksijeni geri kazandığı, çay bardağına önce suyun sonra demin ilave edilmesi ise çayınızın daha lezzetli olmasını sağladığı gibi önemli bilgileri ise gittiğim bir çay festivalinde bu konunun uzman Hasan Önder tarafından öğrendim ve sizlerle paylaşmak istedim.

Çayın yemekte tüketilmesi de keza vücuttaki demir emilimini olumsuz etkilemektedir.

Kansızlığa eğilimli, hamile kadınların ve çocukların yemek ile birlikte içmemeleri, içilmesi halinde ise çok açık ve limonlu tüketmeleri önerilmektedir. Burada da püf noktası çok sıcak çaya limon atmanız halinde limondaki C vitaminini azaltmaktadır dolayısıyla 50 santigrat dereceye düştükten sonra limon atılarak içilmesi daha doğrudur.

Yüksek tansiyon hastalarının ölçüyü kaçırmadan ve açık tüketmeleri öneriliyor. Aksi halde içerinse bulunan kafein tansiyonun yükselmesine sebep olacaktır.

Yine ölçüyü kaçırdığınızda uyku sorunu ve çarpıntı sorunu ile karşı karşıya kalabilirsiniz.

 

Sevgilerimle

Nalan Mettin / www.heykadin.com.tr

Doğal Yaşam Uzmanı

 

  • Site Yorum

Bir yorum bırak

Close
HEYKADIN SOSYAL MEDYADA
Aşağıdaki sosyal medya ağlarından Heykadın'ı takip edebilirsiniz.
Social PopUP by SumoMe