h Ramazan'da nasıl beslenmeli | Heykadın
 

Ramazan’da nasıl beslenmeli?

Paylaş
 

Diyetisyen Selma Öztürk, iftardan sonra yapılan yürüyüşün sağlığa olumlu birçok katkısı olduğunu belirterek, “sahurdan önce 3 saat uyuyun’ tavsiyesinde bulundu.

 

Diyetisyen Selma Öztürk, Ramazan ayında sağlıklı beslenme konusunda pratik bilgiler verdi. Ramazan’da 2-3 öğün beslenilmesi ve sahurdan önce 3-4 saat uyunması gerektiğini belirten Diyetisyen Selma Öztürk, şu tavsiyelerde bulundu:

SAHURDA NE YEMELİYİZ?

“Sağlıklı ve dengeli diyebileceğimiz bir sahur menüsünde 4 besin grubundan (süt grubu, et grubu, tahıl grubu ve sebze-meyve grubu) yeterli miktarda almamız gerekir.

Süt Grubu: Süt, yoğurt, ayran, cacık, kefir, probiyotik yoğurt, tuzsuz az yağlı peynirler, lor peyniri, dil peyniri, taze kaşar peyniri, tuzsuz keçi peyniri vb.

Et Grubu: Yumurta, köfte, kuşbaşı, tavuk göğsü, tavuk bageti (derisiz), tavuk butu (derisiz), balık, ton balığı, alabalık, Norveç Somonu ve kuru baklagiller (kurufasulye, maşfasulyesi, nohut, barbunya, yeşil mercimek, kırmızı mercimek).

Tahıl Grubu: Başta ekmek ama tam buğday, çavdar, karabuğday, siyez veya kepekli undan yapılmış ekmek tercih edilmeli. Kepekli makarna, tam buğday unundan yapılmış makarna, bulgur pilavı, pirinç pilavı, sarmalar, dolmalar, börek çeşitleri, çorbalar, kinoa, karabuğday, mısır, patates.

Sebze–Meyve Grubu: Günde en az 2-3 porsiyon sebze ve 2-3 porsiyon meyve yenilmeli.
Sahurda mutlaka bu saydığımız 4 besin grubundan bir tanesini tercih etmiş olmamız sağlıklı beslendiğimizi ve sağlıklı oruç tuttuğumuzu gösterir.

SAHURDA NE İÇMELİ?

Aynı zamanda su da bir besin öğesi olduğu için günlük tüketmemiz gereken iki litre suyun bir litresini sahurda tüketebilmemiz gerekmektedir. Sahurda çay içilmemelidir, çünkü her bitki çayının idrar söktürücü etkisi vardır. Sıvı tüketimi başta su, süt, ayran, cacık, şekersiz veya tatlandırıcı ile yapılmış komposto suları veya asidi azalsın diye bekletilmiş madensuyu içerek sıvı ihtiyacımızı ve aynı zamanda mineral ihtiyacımızı karşılamış oluruz. Şekerli meyve suları içmeyerek aşırı susamaktan, şişmanlıktan ve şeker hastalığından da uzak durmuş oluruz.

SÜTLÜ TATLILAR TERCİH EDİN

Ramazan’da uzun süre aç kalındığı için tatlı ihtiyacı, su ihtiyacı kadar fazla olur. Her güne bir tatlı yenebilir fakat düşük kalorili, besin kalitesi yüksek sütlü tatlıları veya kalorisi düşük dondurmaları tercih etmeliyiz. Tatlıyı orucu açtıktan yani iftarı yaptıktan 2 saat sonra ara öğün şeklinde yenmelidir.

İFTAR’DAN SONRA YÜRÜYÜN

Tabi ki yemek yemenin dışında diğer aylarda önerdiğimiz gibi Ramazan ayında da her gün fiziksel aktivite şart. Özel durumu, sağlık problemi olanlar hariç her gün 30 dakika tempolu bir yürüyüş ya da egzersiz yapılmalıdır. Örneğin iftardan 2 saat sonra yapılabilir.

 

  • Site Yorum

Bir yorum bırak

Close
HEYKADIN SOSYAL MEDYADA
Aşağıdaki sosyal medya ağlarından Heykadın'ı takip edebilirsiniz.
Social PopUP by SumoMe