h ERKEN KALKABİLMENİN YOLLARI | Heykadın
 

ERKEN KALKABİLMENİN YOLLARI

Paylaş
 

Her sabah aynı hikaye… Alarmı sayısız defa erteledikten sonra zorla yataktan kalkmak ve sonrasında, kahvaltı yapma fırsatı dahi bulamadan, yarı hazır bir halde işe gitmek; büyük ihtimal de işe geç kalmak! Peki, erken uyanıp hayatın tadını çıkarmak için daha fazla vaktiniz olsun istemez miydiniz? Gün içinde sizi bekleyen birçok aktiviteyle baş edebilmek için zinde ve taze olmak güzel olmaz mıydı? “Ben, sabah uykusunu seviyorum” diye düşünebilirsiniz. Merak etmeyin, size sabahları sevdirecek ipuçlarımız var.

Neden erken kalkmalıyız?

Popüler sağduyunun bize her zaman hatırlattığı bir şey var; ‘’dünyayı erken kalkanlar yönetir!’’ Aynı zamanda, erken kalkarak güne daha keyifli ve pozitif başlayabilirsiniz; mesela güzel bir kahvaltıya, kişisel bakıma, spora ya da meditasyona zaman ayırarak. “Miracle Morning(sabah mucizesi) kitabının yazarı, Amerikalı kişisel gelişim koçu Hal Elrod’a göre, erken kalkarak daha verimli, zengin ve mutlu olabilirsiniz. Elrod, bununla da yetinmeyip, hayatlarında köklü değişiklik yapmak ve hayallerini gerçekleştirmek isteyen herkese yataktan erken kalmayı öneriyor.

Bunun için de daha az uyumak şart değil. Sadece birkaç basit kuralı uygulayarak, uyanma eylemini çok daha kolay bir hale getirebilirsiniz.

erken-kalkabilmenin-yollari-nuran-soysal-2

Yatış ve kalkış saatlerinizi öne alın. Geceleyin hücrelerimiz, gündüz olduğundan üç kat daha hızlı yenilenir. Bu nedenle, uykunuzdan fedakarlık etmek yerine bedeninizin ihtiyacını dinleyin. Kendinizi tanıyın ve dinlenmeniz için kaç saat uykuya ihtiyacınız olduğunu bilin ki, erken yatmanızı gerektirecek bir durum karşısında daha bilinçli hareket edin.

– Ekranlardan kurtulun. Uyumadan önce televizyon, telefon ve müzik gibi canlandırıcı etkiye sahip olan her şeyden uzak durun. Bunların yerine, uykuya geçiş için kitap okumayı tercih edebilirsiniz.

Alarm erteleme düğmenizi yenin. Kendinizi her gün aynı saatte uyanmaya alıştırarak, alarma gerek duymadan kalkabilirsiniz. İşe yaramıyorsa, çalar saatiniz ilk çaldığında kalkın ve onu, kolay ulaşamayacağınız bir yere koyun. Böylece, yataktan kalmak zorunda olacağınızdan, tekrar uyumak o kadar da kolay olmayacaktır.

– Akşamdan hazırlanın. Kıyafetinizi bir gün öncesinden seçerseniz, sabah bir de renk uyumu ya da ütü gibi detayları düşünmek zorunda kalmazsınız ve daha huzurlu uyanma fırsatınız olur. Test edilmiş ve onaylanmış.

– Perdenizi aralayın. Güneşin tatlı ışınlarıyla daha kolay ve keyifli bir şekilde yeni güne uyanabilirsiniz.

– Bedeninizi koşullandırın. Bir sabah ritüeliniz olsun. Bu, size keyif veren herhangi bir şey olabilir; kahvaltı yapmak, dans etmek, müzik dinlemek, yazmak… Zamanla bu ritüele alışan vücudunuz, uyanırken hiç zorluk çekmeyecektir.

Bunu uzun vadede sürdürmek istiyorsanız, size, tatlı uykunuzdan daha cezbedici gelen erken kalkma nedenleriniz olsun, yoksa eski alışkanlıklarınıza dönmek zor olmayacaktır.

 

Sevgilerimle,

 

Nuran Soysal

 www.heykadin.com

  • Site Yorum

Bir yorum bırak

Close
HEYKADIN SOSYAL MEDYADA
Aşağıdaki sosyal medya ağlarından Heykadın'ı takip edebilirsiniz.
Social PopUP by SumoMe